شبكه بهداشت و درمان تايباد

 

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

صفحه اول

آئین نامه نظام پیشنهادات و انتقادات

 ارسال پیشنهاد و انتقاد

 پیگیری پیشنهاد و انتقاد

 ارتباط با ما

مروري بر آئين نامه كميته پيشنهادها

الف-گردش كار اجرايي پيشنهاد ها
1- پيشنهاد روي فرم مخصوص كه توسط دبير خانه نظام پيشنهادها توزيع مي گردد توسط پيشنهاد دهنده تكميل مي گردد.
2- پيشنهاد دهنده به صورت غير حضوري
از طریق سایت اینترنتی شبکه  پيشنهاد خود را به دبيرخانه نظام پيشنهاد ها ارائه مي نمايد
3-پیشنهاد  توسط سیستم  نظام پيشنهاد ها در سیستم مخصوص و با درج شماره و تاريخ دريافت و کد رهگیری  به پيشنهاد دهنده ارايه مي گردد.
4- دبير پيشنهادهاي دريافتي را (بر اساس شماره و تاريخ ثبت)جهت بررسي به كميته نظام پيشنهادها آورده و در آن جا مطرح مي نمايد.
5- پيشنهاد مطرح شده در كميته اگر قابل تصميم گيري نهايي باشد تصميم گيري و در صورت لزوم با مشخص كردن كارشناس به ارزياب ذيصلاح ارسال مي گردد
6- در صورتي كه پيشنهاد مورد تصويب اعضاء كميته قرار گيرد پيشنهاد جهت اجرا به قسمت ذيصلاح ارسال مي گردد
7- در صورتي كه پيشنهاد مورد تصويب اعضاء كميته قرار نگيرد مراتب عدم تاييد با دليل قانع كننده به پيشنهاد دهنده ارسال مي گردد
8- پيشنهاد هاي مصوب جهت تعيين پاداش اعم از كمي و كيفي با استفاده از فرم ارزيابي مورد محاسبه قرار مي گيرد
9- تصميميات متخذه در كميته نظام پيشنهاد ها توسط دبير نظام صورت جلسه شده و در سوابق دبير خانه نگهداري ميشود و جهت رويت به اعضاي كميته نيز ارسال مي گردد

ب-پيشنهادهاي غير قابل قبول
1- پيشنهادهاي تكراري كه قبلا توسط ديگران ارائه شده باشد
2- پيشنهادهايي كه دقيقا وظيفه فرد محسوب شده و براي ارائه همان امور به خدمت وزارت بهداشت
 در آمده است
3- شكايات
4- پيشنهادهاي كلي، مبهم و ناقص
5- درخواستهاي شخصي
6- پيشنهادهايي كه قبلا در دستور كار سازمان قرار گرفته باشد.
7- پيشنهادهايي كه صرفا جنبه انتقاد داشته باشد و راه حل ارائه نگرديده باشد.
8- پيشنهادهايي كه به دليل محدوديتهاي اعتباري غيرقابل اجرا هستند.
9- پيشنهادهايي كه قابليت اجرايي نداشته باشند. (به تشخيص كميته مربوطه)
10- پيشنهادهايي كه با اهداف و وظايف و اختيارات سازمان سازگاري ندارد
.

ج-پيشنهادهاي امتياز آور
1- كامل بودن پيشنهاد
2- ارتباط با وظايف شغلي
3- بهبود كيفيت خدمات
4- افزايش ايمني
5- كاهش ضایعات منابع و نیروی انسانی
6- گروهي بودن پيشنهاد
7- خلاقيت و نو آوري
8- وجدان كاري
9- بهره وري
10- صرفه جويي ارزي و ريالي
11- رضايت ارباب رجوع
12- افزايش انگيزه كاري پرسنل بخش
13- بهبود روش هاي كاري (كايزن)
14- استفاده مطلوب از ظرفيت هاي بالقوه موجود در سازمان
15- اصلاح قوانين، دستورالعمل ها، بخشنامه و آيين نامه
16- بهبود روش هاي اداري جهت تسريع جريان امور و صرفه جويي در وقت
17- پيشنهادات مربوط به بهبود سيستم اطلاعات مديريت و آمار
18- بهينه كردن سيستم هاي تصميم گيري، ارزيابي و نظارت، هماهنگي برنامه ريزي، خودكفايي مالي.
19- واگذاري بخشي از وظايف سازمان به بخش غير دولتي با ارائه راه كار مناسب.
20- بهينه كردن برنامه ريزي خرد و كلان، كوتاه مدت و درازمدت.
21- كاهش مصرف ملزومات اداري.
22- جلوگيري از آلودگي محيط زيست.
23- توسعه نيروي انساني.
و ...

اجراي پيشنهاد مصوب
1- پس از تصويب پيشنهاد در كميته نظام پيشنهادها دستور اجراي آن توسط رئيس كميته به واحدهاي اجرايي مربوطه ارسال مي گردد
2- واحدهاي اجرايي موظفند طبق مهلت تعيين شده گزارش پيشرفت اجراي پيشنهاد را به كميته پيشنهادها ارسال نمايند
شرح وظايف كميته نظام پيشنهادها
الف - سياستگذاري
1- سياستگذاري و تعيين خط مشي هاي اجرايي نظام پيشنهادهاي سازمان.
2- تصويب و اصلاح آيين نامه و دستورالعمل هاي لازم براي بهبود راهبري نظام پيشنهادها.
3- ايجاد آمادگي لازم براي ارتقاء كمي و كيفي پيشنهادگيري از همكاران، مراجعين و بهره برداران و ساير گروه هاي ذينفع
4- زمينه سازي تشكيل و تقويت گروههاي مستمر
5- بسترسازي، شكوفايي و رشد خلاقيت در پرسنل بخش با استفاده از دوره هاي آموزشي مرتبط.

6- نظارت و كنترل عملكرد نظام پيشنهادها.
7- تعيين حدود وظايف و اختيارات گروههاي بهبود مستمر.

ب- بررسي پيشنهادها
1- تصميم گيري درباره پيشنهادهاي ارسالي همكاران در كميته نظام پيشنهادها (تصويب -رد - ارجاع به كارشناسي- عودت جهت اصلاح به طرح دهنده)
2- صدور دستور اجراي پيشنهادهاي مصوب به واحدها
3-صدور دستور پرداخت پاداش به پيشنهادهاي مصوب و همكاران اجرايي
4- ارائه دلايل منطقي جهت افرادي كه پيشنهاد آن ها مردود اعلام شده است
5- تاييد ميزان صرفه جويي هاي اقتصادي و منافع حاصل از پيشنهادهاي همكاران
6- انتخاب بهترين پيشنهادها و نفرات برگزيده جهت همايش پيشنهادهاي برتر
ج- برنامه ريزي
1- برنامه ريزي جهت توسعه نظام پيشنهادها به صورت ساليانه
2- برنامه ريزي برگزاري همايشها -مسابقات و جشن هاي پيشنهاد هاي برتر
3-اعلام موضوع هاي مورد نياز شبکه بهداشت جهت دريافت پيشنهاد از پرسنل بخش
4- شناسايي نيازهاي آموزشي پرسنل بخش در جهت ارائه پيشنهادها از نظر كمي و كيفي
5- برنامه ريزي آموزشي جهت اجراي سمينارها و كارگاههاي آموزشي و تهيه جزوات مختلف در ارتباط با نظام پيشنهادها
6- برنامه ريزي جهت بودجه مورد نياز ساليانه نظام پيشنهادها
د-هدايت - نظارت و كنترل
1- تشكيل كميته هاي تخصصي نظام پيشنهادها و تعيين حدود وظايف و اختيارات آنها و نظارت بر عملكرد آن ها
2- نظارت بر عملكرد دبير نظام پيشنهادها
3-نظارت بر حسن اجراي پيشنهادها
ه- تعيين حق الزحمه و پاداش ها
1- تعيين پاداش پيشنهاد دهندگان
2- تعيين پاداشهاي ويژه پيشنهادهاي برتر
شرح وظايف دبير كميته نظام پيشنهادها
1- دريافت پيشنهاد از پرسنل بخش و ارائه رسيد به آن ها
2- راهنماي پيشنهاد دهندگان در رفع اشكال و تكميل فرم پيشنهادها
3- هماهنگي هاي لازم با اعضاي جلسه جهت تشكيل جلسات
4- طرح پيشنهاد در كميته بر اساس نوبت
5- اعلام نتايج بررسي پيشنهادها به پيشنهاددهندگان
6- ارسال پيشنهادهاي مصوب جهت اجرا به قسمت هاي ذيربط
7- پيگيري پرداخت پاداش ها و حق الزحمه ها
8- ثبت و حفظ سوابق پيشنهادها
9- تهيه صورت جلسه كميته و ارسال به اعضا كميته جهت رويت
10- تهيه و تنظيم انواع فرم هاي پيشنهادها
11- تهيه گزارش عملكرد ماهيانه
12-تعيين پيشنهادهاي برتر در سطح شبکه بهداشت و درمان شهرستان

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

درباره ما

تاریخچه بهداشت و درمان درشهرستان تایباد
 

در سال  1330 در حياطي بنام درمانگاه بهداري تايباد فعاليت بهداشتي درماني در اين شهرستان آغاز گرديد و تا سال 1340 يك نفر پزشك ، واحد تزريقات و پانسمان ، داروخانه و يك دستگاه آمبولانس خدمات لازم را به مردم ارائه مي كردند . در سال 1340 در محل گمرك دوغارون واحدي بنام قرنطينه در يك كانتينر سيار ، كار ورود و خروج مسافرين و مواد غذايي را ازنظر بهداشتي آغاز كرد . در سال 1345بعلت شيوع بيماري سل و وبا ، ساختمان قرنطينه تايباد در محل مركز بهداشت فعلي احداث و راه اندازي شد . در سال  1350همزمان با شهرستان شدن تايباد ، شبكه بهداشت و درمان درمحل مركز بهداشتي درماني شماره 2 فعلي فعاليت اداري خود رابا نام اداره بهداري تايباد آغاز كرد .

در سال 1355اولين بيمارستان تايباد بنام موقوفه توتونچيان و اولين درمانگاه روستايي در كاريز راه اندازي شد . شبكه بهداشت و درمان از آن به بعد گسترش و توسعه يافت تا جايي كه درحال حاضر اين شبكه با واحدهاي زيرمجموعه خود مشتمل بر بيمارستان  110تختخوابي خاتم الانبياء (ص) ،  8مركز بهداشتي درماني،57 خانه بهداشت ، 6 پايگاه بهداشتي و  1تسهيلات زايماني خدمات بهداشتي و درماني لازم را به جمعيتي بالغ بر 150000 نفر ارائه مي نمايد.
 
درباره مديريت مشاركتي
يكي از نظام هاي مديريتي پويا كه نقش مهمي در توسعه منابع انساني ودر نتيجه در فرايند توسعه كلي دارد نظام مديريت مشاركتي مي باشد .
اين نظام مديريتي به عنوان يك نظام مطلوب و كارآمد هم از لحاظ عملي و هم از نظر تئوري آزمون هاي موفق خود را گذرانيده است و هم اكنون در كشورهاي پيشرفته و در حال توسعه كاملا مورد استفاده بوده و از جايگاه مناسبي برخوردار است .
اين سيستم صاحبان انديشه هاي سازنده را بدون در نظر گرفتن شغل و مقام به طور يكسان پذيرا مي باشد و علاوه بر اين كه قدرت تصميم گيري و مسئوليت مديريت را به هيچ وجه تضعيف و يا مخدوش نمي نمايد بلكه زمينه هاي لازم براي تشويق مادي و معنوي پرسنل بخش را در قبال عرضه كردن انديشه هاي سازنده فراهم مي نمايد تا از خلاقيت و پويايي تفكر انسانها براي رشد و توسعه استفاده مطلوب به عمل آيد.

بدون شك نظام پيشنهادها در دنياي كنوني يكي از مناسب ترين روش هاي افزايش بهره وري در سازمانهاي مختلف مي باشد .
از نظام پيشنهادها بايد به عنوان زمينه شكل گيري كشف استعدادها و موثرترين روش حل و فصل مسائل سازمان تلقي داشت كه هر يك از ابعاد مذكور به نحوي جاذبه هاي سازمان و بالندگي فكري- مهارتي و اجتماعي را تعيين نموده است.
فوايد نظام پيشنهادها جهت پرسنل بخش :
* ثبت پيشنهاد مصوب جهت امتياز ارزشيابي
* ثبت پيشنهاد مصوب در ارتقاء شغلي پرسنل بخش (در صورت اجرائي شدن پيشنهاد نيز اين امتياز در ارتقاء شغلي افزايش مي يابد )
* در نظر گرفتن پاداش جهت پيشنهاد مصوب
اين سايت جهت اطلاع رساني به شما همكاران گرامي و تسهيل در روندارايه پيشنهادها طراحي گرديده است.جهت درج پيشنهادهاي خودمي توانيد از گزينه پيشنهاد جديد استفاده نمائيد و جهت پيگيري پيشنهاد خود شماره پيگيري را يادداشت فرمائيد .اين دبير خانه همواره منتظر پيشنهادها شما همكاران گرامي مي باشد.

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی خراسان رضوی

شبکه بهداشت و درمان تایباد

پیگیری پیشنهاد

كاربر گرامی برای مشاهده پیامهای رسیده مربوط به پیشنهاد خود شماره آن را در زیر وارد نمایید

شماره پيشنهاد :  

 
 

 

پیگیری پیشنهاد

كاربر گرامی برای مشاهده لیست پیشنهاد خود كد ملی خود را در زیر وارد كنید.

كدملي :  

 

بازگشت